مقالات

عمده دلایل روشن نشدن شمعک آبگرمکن دیواری و رفع آن

عمده دلایل روشن نشدن شمعک آبگرمکن دیواری و رفع آن

در این مقاله قصد داریم به عمده دلایل روشن نشدن شمعک آبگرمکن دیواری و رفع آن بپردازیم، یکی از دلایلی که اکثر مشتریان با ما تماس می گیرند روشن نشدن شمعک آبگرمکن دیواری ایران رادیاتور است. در ادامه قصد داریم به دلایل این موضوع بپردازیم پس با ما همراه باشید.

  1. سوختن بوبین
  2. ایراد ترموکوپل
  3. وجود نقص در آبگرمکن که برای مثال ممکن است به درستی نصب نشده باشد.
  4. تنظیم نبودن شعله یا کم بودن حجم آن
  5. سوختن سنسور جوش
  6. معیوب بودن واشر یا دیافراگم
  7. جرقه نزدن الکترود

چگونه از کم شدن شعله پکیج ایران رادیاتور جلوگیری کینم؟

شمعک آبگرمکن یا پکیج یکی از قطعات اصلی این دستگاه است، پس از اینکه جریان آب وارد آبگرمکن می شود و توسط سیستم تشخیص داده شد شمعک کوره آبگرمکن را روشن می کند. شمعک آبگرمکن تا لحظه ای که آب جاری باشد روشن و فعال است و همینطور به محض بستن شیر آب، به طور خودکار شمعک خاموش خواهد شد. شمعک برای روشن کردن لحظه ای همیشه روشن است، مگر زمانی که بخواهید آبگرمکن را برای مدت طولانی از مدار خارج کنید. در برخی موارد شمعک آبگرمکن به مشکل خورده و از خود می پرسید دلایل روشن نشدن شمعک آبگرمکن دیواری چه چیزی است؟ راه حل آن چیست؟ در ادامه قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم.

اگر شمع آبگرمکن روشن نباشد پکیج روشن نمی شود و البته آب آبگرمکن یا پکیج نیز آب گرمی خارج نمی کند. بنابراین شمع همیشه می سوزد، که یک نیاز اساسی برای عملکرد دیگ دیواری است. عمده دلایل روشن نشدن شمعک آبگرمکن ممکن است فشار گاز و یا جرم گرفتن آن باشد. نمایندگی فروش ایران رادیاتور در کرج خدماتی نظیر فروش و تعمیر را ارائه می دهد. شوفاژ هدایتی همواره آماده اعزام تعمیرکاران به محل می باشد.

عمده دلایل روشن نشدن شمعک آبگرمکن: مشکل در دودکش آبگرمکن

معمولاً این دلیل زمانی رخ می دهد که جسم خارجی مانع خروج دود باشد. کاری که شما باید انجام دهید این است که ابتدا مسیر خروجی را بررسی کرده تا از باز بودن کامل آن مطمئن شوید. اگر مسیر آبگرمکن مسدود باشد یا به درستی کار نکند، شمع به صورت مرتب خاموش خواهد شد. همانطور که می دانید دودکش تمام وسایل گرمایشی نیاز به بازرسی و نگهداری منظم دارد تا از خطرات احتمالی و جبران ناپذیر جلوگیری شود. آبگرمکن های دیواری نیز از این مشکل مستثنی نیستند. توصیه می شود تا در صورتی که آبگرمکن ایران رادیاتور شما این مشکل را دارد به نمایندگی فروش ایران رادیاتور در کرج که تعمیرات را به طور تخصصی ارائه می دهد بسپارید.

 

عکس عمده دلایل روشن نشدن شمعک آبگرمکن: مشکل در دودکش آبگرمکن

رفع مشکل ارور دودکش

یکی از دلایل روشن نشدن شمعک آبگرمکن دیواری و یا روشن یا خاموش شدن آن نقص در دودکش است. سعی کنید اقداماتی را که در ادامه به آن ها می پردازیم را به صورت کامل بررسی کنید. خرابی فن دستگاه، باعث نمایان شدن این خطا می شود. در برخی موارد وجود مشکل در پرشر نیز دیده می شود که به راحتی قابل رفع است. بنا به دلایلی می تواند برد پکیج نیز به مشکل خورده و خطا دهد.

مطالب مرتبط: نکاتی درباره برند ایران رادیاتور

یکی دیگر از عمده دلایل روشن نشدن شمعک آبگرمکن: مشکل در ترموکوپل

عملکرد این قسمت بدین صورت است که شعله ی شمعک ترموکوپل را گرم کرده و با بالا رفتن حرارت، شیر برقی باز خواهد شد.در صورتی که ترموکوپل به درستی کار نکنند جریان گاز قطع شده و شمعک خاموش خواهد شد. وظیفه این قطعه این است که هنگامی که گاز را در زمان خاموش شدن شمعک قطع کند تا گاز انباشت نشود. ساختار ترموکوپل به گونه ای است که قابل تعمیر نبوده و در اگر خراب شود نیاز به تعمیر دارد.

ترموکوپل طول عمر استاندارد خاصی دارد و بعید است که بتوانید از آن بیشتر از عمر مفید آن استفاده کنید. حیاتی است که هنگام تعویض آن مطمئن شوید که یک شخص متخصص این کار را انجام می دهد.

مشکل در ترموکوپل ابگرمکن

خرابی سنسور جوش

می توان گفت اصلی ترین سنسور می باشد که در صورت نیاز و وجود مشکلی جریان گاز را قطع می کند و اینکه همیشه باید در مدار باشد. برای اینکه مطمئن شوید که این قطعه سالم است می توانید آن را یکبار از مدار خارج کرده تا از سالم بودنش مطمئن شوید. هنگامی که شمعک روشن نشود، این قطعه سوخته است. این سنسور معمولا در سمت چپ آبگرمکن نصب می شود، بهتر است قبل از شروع کاری سنسور جوش را تعویض کنید و به هیچ وجه آن را از مدار خارج نکنید.

آسیب دیدن بوبین

یکی دیگر از عمده دلایل روشن نشدن شمعک آبگرمکن دیواری یا پکیج این است که بوبین آن دچار نقص شده و یا معیوب باشد. بوبین یک سیم بسیار طولانی و بلند می باشد که به حالت مارپیچ در داخل آبگرمکن تعبیه شده تا این سیم میدان مغناطیسی لازم را برای کار ترموکوپل را ایجاد کند. دیده شده در با تعویض آن مشکل به راحتی حل شده زیرا در صورت خرابی مدار به طور کامل قطع می گردد.

نمایندگی فروش ایران رادیاتور در کرج این قطعه و کل تعیمرات را به طور تخصصی در کنار فروش تخصصی و حرفه ای ارائه می دهد. اگر این قطعه به مشکل بخورد توصیه می کنیم تا از یک تعمیر کار کاملاً حرفه کمک بگیرید. شوفاژ هدایتی با سال ها تجربه در زمینه تعمیرات آبگرمکن و پکیج آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز می باشد. کافیست با ما تماس بگیرید.

عکسی از بوبین و ترموکوپل

معیوب بودن واشر یا دیافراگم

به مرور زمان ممکن است دیافراگم دچار نقص شده و راهی بجز تعویض آن برای شما وجود نداشته باشد. در صورتی که از موضوع اطمینان خاطر دارید که واشر آبگرمکن فرسوده شد، بهتر است آن را فوراً تعویض کنید زیرا یکی از عمده دلایل روشن نشدن شمعک آبگرمکن دیواری همین موضوع است.

شوفاژ هدایتی علاوه بر تعمیرات، نمایندگی فروش ایران رادیاتور در کرج هم می باشد که با ارائه محصولات با کیفیت و اصلی، سعی در جلب رضایت و نظر مشتریانش را هم دارد.

جرقه نزدن الکترود و خرابی آن

خوب است بدانید خراب بودن جرقه زن آبگرمکن اولین دلیل می تواند باشد که مانع روشن شدن شمعک هم می شود همینطور اگر فاصله صحیح بین الکترود و مشعل حفظ نشود، مشعل نمی تواند روشن شود. به عنوان مثال فاصله استاندارد نوک الکترود تا سطح مشعل حدود 9 میلی متر است و با بیشتر شدن، سیستم دچار ایراد می شود که از دیگر عمده دلایل روشن نشدن شمعک آبگرمکن دیواری نیز می توان از این مورد یاد کرد.

جمع بندی

در قسمت های بالا چندین قطعه بسیار مهم را معرفی کردیم که رابطه مستقیمی با روشن نشدن شمعک دارند. ممکن است بنا به هر دلیلی این قسمت دچار نقص شده و دیگر کارایی نداشته باشند. از آنجایی که هر قطعه ای وظیفه مهمی را به عهده دارد ممکن است بر روی سایر قسمت ها تاثیر بگذارد. از آنجایی که آبگرمکن بسیار پر کاربرد می باشد بهتر است به صورت دوره و مرتب سرویس شود. با این کار شما ضمانت می کنید که بهترین عملکرد را از دستگاه می توانید بگیرید.

یک نظر در “عمده دلایل روشن نشدن شمعک آبگرمکن دیواری و رفع آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *